About me

My photo
nk anak dopblas org..kembar kembar kembar kembar ekekeke
Feeds RSS
Feeds RSS

Friday, November 12, 2010

kadang-kadang

kadang2 bukan semua benda boleh cerita...kdg2 hanya dgn org tertentu je boleh cerita..kdg2 xperlu bercerita dan memahamkan org yg xnk phm cuma tahu menkongdem org lain je....kdg2 juga bukan merahsia cuma belum smpi masa patut dicerita...kdg2 juga perlu dirahsia smpi mati dan haruslah berpura2 je utk org lain puas hati...kdg2 xperlu jugak bercerita kalau kdg2 depan2 je baik dan phm tp belakang mencarut mengumpat....

kdg2 mereka angkuh dan sombong bila bercakap....sedangkn dulu mereka sendiri pun menapak dr bawah..tp bila dh masyuk pandang org len sebelah mata sedangkan xpenah kenal pun dtg2 nk meroyan


kdg2 mereka  pandai menilai org begitu begini pdhal knl pun x...tp kdg2 diri sendiri terlepas pandang...adakah sgt bgs bila xnk duk umah mertua/parents lama2 kelentong kena blk awal sbb keje jumpa org bla2(ini kategori menipu jugaklah kn..so sama jelah) padahal blknya setahun berapa kalilah...itu pun dh rimas bontot nk duduk xsbr2 nk blk ke tmpt yg ari2 dok tgk....sgtlah bgs bila menengking budak kecil atas kesalahan bkn disengajakn pun, nasib baik kucing kat situ pun xkena marah sama...if xsuke budak tu dr azali tp genetik ada gak kat situ, ...lenkali simpan je anak tu dlm bilik jgn bwk keluar..org len yg rimas dgr kamu memekak2 memanggil sana sini bkn umah org len pun....


"pi mampus la sama dia,mcm tak dok org lain..you will be throw away "...inilah adab sopan yg ditunjukkn ya adik2 sekalian utk menasihat org ya...ada lg org mcm ni zaman skg igtkn wujud dlm drama2 tv je hikhik...dan kita haruslah tgk mereka2 mcm ni sbg org yg baik dan suci murni...mcm lah kalau kita nk jd supportive kpd sesiapa pun


kdg2 mengata org tp lupa diri sendiri pun 2x5 je...kdg2 lupe apa yg dikata tu kena batang idung jugak...1jari kat idung org 4jari kat idung sendiri

kdg2 muka gangster hati dan perangai pun gangster...tp lebih baik la muka gangster dan hodoh tp hati baik 


kdg2 ari ni org tu mcm ni adakah kita tahu esok n tahun tahun depannya dia mcm tu...blh jd nujum pak belalang mcm ni


besar sgt ke diri kita nk menilai org tu baik ke jahat ke...tau ke kita yg org tu masuk neraka kita masuk syurga-eh ni ayat Chinta Chandury ni...crite ni dh abis....sad ending huhu..kdg2 ada bab2 menarik leh diamik perhatian dlm crite 2 mcm ni

sesuatu terjadi tu xkan terjadi tanpa izinNya walau daun nk gugur ke bumi pun...begitu juga jodoh ajal maut pertemuan pepisahan smua ditgn Tuhan...

-sekian tazkirah ptg ni dgn cerita kdg2...saksikan drama terbaru ini ditv anda...tiada kaitan dgn yg hidup atau mati...moralnya nk berckp tu kalau nk org dgr, ckplah dgn penuh hikmah dan kasih syg and don't be hipokrit lah,depan len blkg len.........slmt beramal :p

4 jari2 menari:

yUs said...

kesimpulannye is nobody nobody is perfect.....hahahah ari nih bley jd mcm tu esok bley jd mcm nih....terima lah seadanye gegegegge

bie said...

btl tu btl setuju2 haha...

~hidayah~ said...

byk betul kadang2 ... fenat eden baca .... hehehe but nice writing ... gud2 ...

bie said...

dh tajuk nya kekadang hahhaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...