About me

My photo
nk anak dopblas org..kembar kembar kembar kembar ekekeke
Feeds RSS
Feeds RSS

Tuesday, December 1, 2009

kronologi raya haji

Br blk dr kg smlm...bertolak dlm kul 10 pg...dlm kul 5ptg dh smpi kl dh masuk mrr2..jem kat kuala krai...rmi blk smlm kot huhu..situ je dh dkt sejam dua...dh lah dgn jln yg lubang2...sape wakil rakyat kat situ..turap lah jln tu huhuhu...jgn main tampal2 je...dh mcm nek roller coster lak duk mengelak lubang2...pastu jem la dkt sejam kat mrr2 tu...biasalah...mcm xbiasa lak mrr2 tu hahhaa...

org slalu ty/ckp ..raya aji kat kelantan meriah ..aku pun xreti nk ckp haha..meriah camne yg dimaksudkan..kalau buat qurban meriah lah kot ..tahun ni mak xbuat qurban...kakak n abg ipar je buat akikah anak dia yg br lahir ari tu...so meh la kita tgk meriah ke or biasa je

mlm raya: masak nasi dagang dan buat kek sbijik...pg tu beli ketupat kat pasar borong dpn ni
raya pertama: g smyg raya...blk mkn2 nasi dagang...sesi2 bergmbr posing2 dl hahahaa..pastu gi ....tgk org semelih lembu....tggu org semelih lembu lmbt dtg..dia g semelih lembu lain dlso pi melantak soto umah nek sedara dl..sblah ni je....pastu g tgk org semelih lembu...dh siap ..blk tdo jap hahhaa...xsenonoh..org lelaki duk melapah dagingpastu dh siap bhgi2 ...blk cuci2 daging masak2...1 bhgn leh la dpt dekat 15kg sorg....so ptg tu duk membakar daging...makan cicah kicap...mlm tu mak duk masak2 utk jamu org makan2 esoknya...aku? tlg gak...tlg rasa hahaa :p
tuan puteri melawat kwsn :p
org tersalah musim :p

raya kedua : dok umah je..org dtg umah beraya... uat mkn2 sempena akikah anak buah...menu adalah....singgang daging...kari daging...rendang daging....daging goreng...daging bakar...daging dan daging hehee...dh namanya raya haji :p.....hidang lak bersama air ribena....barulah namanya raya hahaha

raya ketiga: turn pergi beraya umah org..diorg pun jemput uat makan2....menu pun nasik dan lauk2 smua daging hahaha...sup daging....daging goreng...kurma daging...kerutub daging....kari daging dll....ptg tu blk kekenyangan...membuta je smua smpi ke ptg...dr budak smpi la ke mak2 dan bapak budak haha...sib baik xpening daging...org ckp daging qurban ada berkat...tu xpening kalau mkn byk2 sgt haha


blk smlm...on the way blk tu nmpk mcm dia nk buat highway je kat merapoh tu..xtau la highway ke jln baru...highway bgs gak..maybe dia tarik dr kuantan kot...sbb jln merapoh tu pun bahaya gak...sultan phg pun dh penah drive sendiri nk tgk jln tu camne...dan mmg diakui mmg berbahya.....sbb tu dibuat jln baru kot hehe...kelate bila lg :p?

3 jari2 menari:

kirana said...

meriah aaa tu sampai raya ketiga
ada gak upacara gi rumah org tu hehee
kami raya dok umah saja...jgn kata nak gambar..satu keping pon tadak
mmg mcm hari biasa jer

bie said...

hehe..la ya ke...ni kalau buat qurban ke akikah ke meriah la skit...kalau x..mcm biasa je

bie said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...