About me

My photo
nk anak dopblas org..kembar kembar kembar kembar ekekeke
Feeds RSS
Feeds RSS

Friday, December 23, 2011

Berspa bersama Kupon murah

Tiap2 ujung tahun, kitorg (saye dan kakak saye) slalunya akan amik cuti 1hari pergi Year End Sales (YES)..pergi ari weekday..barulah aman damai nk shopping ke window shopping ke...tp budget dh simpan awal2 beberapa bulan b4 tu..tp disebabkan ari tu kami dh TER year end shopping kat SOGO bersama2 ngan abg ipar dan juga biras aku (tiba2 tkr jd aku lak td sy hehe)...maka program YES berdua tlh bertukar kepada program mereedemmm baucher

skg kn mcm2 ada baucer diskaun...kat Groupon lah, Dealsmate la, Milkdeals..Mydeal lah...mmg sronok tgk..murah2...ada tu bowling 3 game rm5.50 je hahaha..gler murah kan tp kena men ari weekday je...ada yg ok ...ada yg mcm %*&%%  haha (ni nant aku crite)..so antara kupon yg kitorg bli adalah spa...spa adalah kesukaan kepada perempuan mcm kami ni hahahahahaha

Nama spa ni Rose Beauty & Spa. Kedainya kat belakang jusco Equine...dr bulatan tu amik kul 3 ..pastu ada simpang belok kiri nmpk restoran Tar Chong...dkt2 situ...kedainya belah atas sbb tu kena nek tangga
               baucer spa ni rege rm48 include (facial, sauna, body massage, soy bath & foat soak)
                                            ni bhgn ruang tamu ..cantik dia buat mcm ala2 taman
                                                  mula2 smpi dihidangkan dgn air teh lavendar
cuci n scrub kaki dulu...comel je tmpt cuci kaki ni kan
mula sy urut dulu..kakak sy buat sauna...lepas tu tukar pulak sy sauna n kakak sy buat urut sbb tukang urut sorg je...sauna lbh kurg stgh jam...tp sy punya lama lg kekekkee...saja ckp kat makcik tu xnk kuar..dia pun ok..lg suh duk lama2....tggu dia urut my sis smpi abis dl
sauna plus bertangas...bwh tmpt duduk tu ada rempah ratus yg dipanaskn ..mcm pki bekas steamboat je kan hehe...
lama jugak kena urut.....terjerit2 aku haha....makcik tukang urut ni asal dr Jakarta Barat...kalau hari2 dia xkeje...dia ada juga mengurut org kat rumah tp kena dtg amik dia lah kat equine tu...tp lupa pulak nk mintak no tepon makcik tu hhuhuhu..lenkali lah pergi ty kalau singgah lg spa ni ;p...makcik tu ty sakit ke geli bila aku terjerit2...jerit xkuat pun hehehe mengaduh je ;p..."dua2" aku jwb hahaha....lg2 bl urut tapak kaki...

pastu dia tunjuk la kt mn bhgn usus besar, usus kecil,hati etc...ala yg mcm ala2 reflexology punya titik tu...dia ckp urat bersimpul byk n keras hahaha sbb bila dia tekan pyh nk bunyi...smbl urut smbl dia sendawa...kata dia samaada org yg diurut akan kuar angin or kalau x org yg mengurut akan sendawa kuar angin....sbb dia tarik kuar kan...kalau dia pun xsendawa..dia lak yg jatuh sakit ke demam ke...tu celoteh dia la hahaha...tp mmg best sgt2 dia urut sbb dia urut bukan main suke hati nk picit2 tekan ke apa..tp dia urut ada ilmu mengurut....dia ada ty nama n baca something...xtau la pe dia kan haha....bila last dia picit celah ketiak n paha blh rs darah panas mengalir ketgn dan betis

nasihat dia kalau nk awet muda bgn pg b4 kumur gosok gigi tu minum 2gelas air suam...dan juga sama minum 2 gelas air suam b4 tdo..rmi tau kot petua ni hehe...dan katanya yg ptg elakkan ais...bukan saje ais batu tp jugak air yg dh disejukkn dlm peti ais...tp kdg2 xmenahannnn jugak nk minum kan ;p ...aku ler tu lg2 kalau minum kat kedai :p
lepas mengurut ..kami mandi rempah + soya...mandi rempah bgs utk wanita...membuang toksin n angin bdn etc...mandi sama2 apa slhnya kn haks haks haks....br leh gosip2...tp comel btl bath tub dia ...mcm jepun punya ..berendam lebih kurg stgh jam....smbl berendam dia bg sorg satu secawan air lavendar + rose....nyamannn...

last sekali lepas abis mandi adalah facial...xtau yg ni brape lama sbb aku dh tertdo2 dh tggu mask kering haha...tp overall dlm 3jam lbh dkt 4jam...plus kitorg dh jd ahli ikut pakej ni so kalau lenkali nk dtg ..dpt 10% diskaun...

ms tgh2 mengurut tu makcik tukang urut tu ada bgtau kakak sy amalkan mkn ulam temagi (sy dgr Temagi)... katanya elok utk dalaman wanita...tp pastu saya search2 xde pulak temagi...rupanya daun Kemangi..salah dgr...dlm google mmg ada ckp khasiat dia bkn saja utk perempuan tp utk lelaki juga..makcik tu ckp kat psr ada je jual ty je daun kemagi...ni rupa daun nya ...dr google image

last sekali yg aku ckp kupon xbest tu adalah mayfair kikikiki...ok bukan sbb aku gemuk ok hahaha...saje gedik nk amik sbb rm8 je...treatment dia chill wrapping...dia sapu losyen yg mcm pns pastu wrapp ngan plastik pastu baring dlm beg sauna... tp aku tau benda2 ni mmg dia akan suh amik pakej tp yg ptg cara dia suh kita tu n hati mesti kentallllllll....jgn bw apa2 duit ..atau kad keras hahahaha
yg xbgsnya bila blum pape lg dia suh amik pakej b4 bg kita try diorg punya treatment...lepas tu bila kita xnk dia add lg mcm2 bg free..pastu bila xnk...dia add lg tmbhn....tlgla org marketing...kalau cerdik n pakej kamu tu bagus xyah push2 org akan amik sendiri la...n kena la bg org try dl br org leh decide...ni bila xbli leh dia uat cincai2....
yg buat aku nek anginnya leh dia suh blk dl dtg lenkali sbb arini katanya consult je...kepala lutut dia...hahaha aku xkira..aku dh bli aku nk jgk...bila aku ckp xnk buat xpe...aku komplen...br la tergedik2 kecoh nk buat hahaha....tp akak aku dpt consultan yg bek skit la...xpush2 sbb kakak aku ckp cc dia laki dia smua pegang so kena bg test dl yg ni kalau best puas hati nant baru lah husband dia bg amik pakej2 len (hahaha ayat tipu tp amat berkesan kekeke)
Mayfair yg kitorg gi tu kat bandar baru bangi sekian time kasihhhh...amik review xbest utk kamu lalalalalala

0 jari2 menari:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...