About me

My photo
nk anak dopblas org..kembar kembar kembar kembar ekekeke
Feeds RSS
Feeds RSS

Friday, August 27, 2010

cerita mengaji dan terawih

pg td kn topik mengaji kat hofm...pastu trgt la ms mengaji kecik2 dl....masa kecik2 dl kitorg adik beradik gi mengaji kat umah tok guru..xjauh sgt dr umah...jln kaki je...slalunya pas blk sekolah lah....selain kitorg ada lg budak2 jiran2 sebelah@ sedara gak yg gi mengaji sama kat situ...disebabkan rmi gak yg gi mengaji kat sana....so kalau dtg lmbt......lmbt lah blk...penat tggu turn wehh.....ngantukkk

so tiap kali pas blk sekolah mkn2 smua ...siap2 nk g mengaji ...smbl2 tu jugak mata dan telinga jenguk2 member2 jiran sebelah dh kuar ke belum...umah dekat2 je so leh lah nmpk kelibat msg2.....dgr je diorg keluar...kiotrg pun lg kecoh n cpt2 bersiap n sound masing2 "wei cpt wei diorg dh keluar tu.."....

maka berlari2 anak lah kami smua hahhaa...utk pastikan yg kami duk depan dan smpi dl kat tmpt mengaji...masuk segala lorg2 shortcut yg ada dan pastikan diorg xnmpk kami...sbb kalau dh nmpk nant diorg pun berlari2 sama...maka  dh jd acara larian mengaji pulak...aku kejar ngko ko kejar aku....sape cpt smpi leh duk dpn...dpt mengaji dl....dpt blk cpt hik hik...kalau kitorg keluar dl dr umah...kitorg akan kuar senyap2 pastikan diorg xnmpk...sbb nant diorg lak kejar kitorg hahhaa....

kdg2 kalau xsmpt, suruh je sape2 g dl...bwk quran segala bagai...pastu chop tmpt hahaha....maka berderat la quran kat umah tu tp orgnya xsmpi lg....yelah kalau yg mengaji quran besar tu lg lah lmbt abis..pastu kena ulang lg kn.... tp yg plg best, time dh abis @ khatam quran...nant mak akan buat pulut kuning pastu makan rmi2 kat umah tok guru tu....

pastu kalau time bulan posa nk gi terawih lak lagi kelakar....ms kecik2 dl jgn ckp la bapak punya rajin g terawih ngan member2...sejuk ati mak bapak :p ,  tapi tapi....haha tapi kan dlm kain sembahyang tu dh siap sedia  mcm2 ada...mamee, coklat , biskut....yg sempat dibeli time blk sekolah...kdg2 jambu air pun ada hahaa... sib baik jambu tu xpecah dlm  kain tu....

                                         "sedapnya posa2 ni...tp pokok ni dh kena tebang dh"

                                                            "feberet zmn dl hingga skg"

so smpi2 mesjid...amik tmpt dl....sbgi budak2 kena la duduk belakang kan...port yg best adalah tepi dinding... awal2 tu smyg la smpi la rs2 dh penat2 tu rehat la kejap....so time tu org smbung smyg kitorg kat blkg mulakn operasi makan...lapar wehhh...biasala budak2 :p.....bukak pun senyap2 je ...nant bunyi lak plastik tu...makan pun senyap2 je....agak2 diorg dh sujud terakhir tu cpt2 simpan sorok blk makanan dlm beg ke apa ke...pastu trus duduk dgn ayunya  haks haks....smpi la diorg bg salam ...itulah kisah budak2 noty.....

moral of the story...jgn ikut perangai xsenonoh kami :p

3 jari2 menari:

yUs said...

mu mmg jahat....hahahahah aku baik jer...tk buat benda2 tu...ngaji betul2...g terawikh pon betul2...kalu org hulur je br mkn...hahhahaha

bie said...

hahahaa...yelah tu :p

rudy bluehikari said...

hahahha kantoi korang semuaa...dr kaknor nyerr sampai ke bie.... hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...